زیباترین آبشار های دنیا

زیباترین آبشار های دنیا

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در سراسر دنیا ابشار ها هستند که نقش مهمی در جذب گردشگر برای منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند ایفا می‌کنند . شما در تماشای آبشارها میتوانید مناظر چشم نوازی از طبیعت را همراه با شنیدن صدای آرامش بخش آب تجربه کنید . ما در مطلب زیباترین آبشارهای ایران در مجله گردشگری بلیط اینجا به بررسی این جلوه ی زیبای خلقت که تعدد و تنوع آن در کشور ما نیز کم نیست پرداختیم . در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از زیباترین آبشار های دنیا را به شما معرفی کنیم .

 

آبشار آنجل ونزوئلا

معمولاً همه فکر می‌کنند که نیاگارا بلندترین آبشار دنیاست . اما این یک باور عمومی غلط است . آبشار آنجل با ۹۷۹ متر ارتفاع بلندترین آبشار جهان است. آن هم نع کمی بلند تر از نیاگارا بلکه ۱۵ برابر آن . کشور ونزوئلا سالانه میزبان گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری است که برای بازدید از این آبشار به این کشور سفر می‌کنند . قرارگیری آبشار آنجل در میان جنگل‌های انبوه پارک ملی کانایما در جنوب شرقی ونزوئلا باعث شده مسافران در طبیعتی چشم نواز شاهد شکوه و عظمت این جاذبه طبیعی باشند. کوهی که این آبشار از آن فرو می‌ریزد کوه شیطان نام دارد .

آبشار اومفانگ تی لر سو تایلند

تایلند میزبان دومین آبشاری است که در معرفی زیباترین آبشار های دنیا به بررسی آن خواهیم پرداخت . یکی از دیدنی‌ترین جاهایی که گردشگران در سفر خود به تایلند به تماشای آن می‌روند آبشار اومفانگ تی لر سو است . البته این آبشاردر منطقه‌ای صعب العبور واقع شده و برای رفتن به پای آن باید مدت ۳ ساعت قایق سواری و پیاده‌روی کنید . البته در نزدیکی این جاذبه طبیعی، امکانات رفاهی مانند چند مغازه کوچک، سرویس بهداشتی، اتاق حمام و … برای راحتی بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است .

 

آبشار نیاگارا کالیفورنیا

 

آبشار نیاگارا که برای همه مردم دنیا شناخته شده است در مرز بین استان انتاریو کانادا و ایالت نیویورک ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است . در واقع نیاگارا عریض‌ترین آبشار دنیاست و منظره‌ای اعجاب آمیز و به یاد ماندنی را مقابل چشم گردشگران خلق می‌کند . این جاذبه ی طبیعی دیدنی از سه بخش تشکیل شده که نعل اسبی ، آبشار آمریکایی و نقاب عروس نام دارند . تجربه بازدید از این آبشار و رفتن به میان آب‌های نیاگارا با قایق‌های تفریحی خاطره‌ای به یاد ماندنی و خاص را برای طبیعت دوستان خلق می‌کند . آبشار نیاگارا سالانه بیش از ۸ میلیون بازدید کننده دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری  در کل دنیا به شمار می‌رود  .ارتفاع آبشار نیاگارا  ۵۳ متر است .

آبشار ایگواسو آرژانتین و برزیل

 

آنچه ایگوسو را در لیست زیباترین آبشار های دنیا قرار داده منظره زیبایی است که از آب و جنگل در این منطقه خواهید دید . به علاوه وجود گونه‌های جانوری و انواع گوناگون پستانداران در اطراف این جاذبه دیدنی آن را معروف و مشهور کرده است . ارتفاع آبشار ایگواسو ۸۲ متر و عرض آن ۲۷۰۰ متر است و پنجمین آبشار بلند و بزرگ دنیا به شمار می‌رود . ایگواسو در مرز بین آرژانتین و برزیل قرار دارد. به گونه‌ای که رودخانه ایگواسو این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند . یک افسانه جالب در مورد این آبشار وجود دارد که بر اساس آن میگویند این آبشار به دست یکی از خدایان ایجاد شده . زمانی که دختر مورد علاقه‌اش با شخص دیگری ازدواج کرده آن دختر و شوهرش را با هم توی این آبشار غرق کرده است .

 

آبشار روبی، تنسی آمریکا

 

یکی دیگر از زیباترین آبشار های دنیا، آبشار روبی در آمریکا نام دارد . این آبشار برخلاف سایر همتاهای خود از میان صخره‌ها و کوه‌ها جاری نشده و در فضای بسته شبیه به یک غار جاری است .روبی بلندترین و عمیق‌ترین آبشار کشور آمریکاست که با نورپردازی‌های جذابی که در آن صورت گرفته یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور به شمار می‌رود . برای بازدید از این آبشار که در اعماق زمین واقع شده باید از یک راه باریک و تنگ که فقط یک نفر می‌تواند از آن عبور کند وارد غاری شوید که این آبشار در آن وجود دارد . این غار ۲۴۰ میلیون سال پیش کشف شده و گویا قبلاً یک دریای کم عمق بوده است .

آبشار دیوار ویپینگ جزایر هاوایی

جزایر هاوایی پر است از جاذبه‌های دیدنی و جذابی که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند . یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این منطقه آبشارهای زیاد آن است . تماشای جاری شدن آب از میان جنگل‌های انبوه و سرسبز منظره‌ای خارق‌العاده و دیدنی را برای طبیعت دوستان خلق کرده است . آبشار دیوار در جزیره کا آی وجود دارد که مرطوب‌ترین نقطه کره زمین لقب دارد .

آبشار طلایی ایسلند

 

ایسلند میزبان یکی از دیدنیی‌ترین آبشارهای پلکانی جهان است که آبشار طلایی نام دارد . علت این نامگذاری انعکاس نورهای طلایی خورشید بر روی سطح آب است که منظره‌ای منحصر به فرد و به یادماندنی را مقابل چشم بازدید کنند خلق میکند .  آبشار طلایی در پی ذوب شدن یخ‌های قطب شمال و شمال ایسلند و در امتداد رودخانه هویتا به وجود آمده است .

 

 آبشار اسکگوافوس ایلسلند

باز هم ایسلند و یکی دیگر از زیباترین آبشار های دنیا . اسکگوافوس یک جاذبه بسیار خاص و دیدنی است که رفتن به آن کار چندان سختی هم نیست . بنابراین اگر به تماشای آبشار علاقه دارید اما حوصله پیاده‌روی‌های طولانی و عبور از مسیرهای سخت و دشوار را ندارید ایسلند مکان خوبی است تا از یک آبشار دیدنی بازدید کنید . این آبشار یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تابستانی در جهان است که در خط ساحلی جنوب ایسلند واقع شده است . همچنین وجود رودخانه‌ای در پایین آن با ماهی‌های گوناگون شرایط مناسبی را برای ماهیگیری فراهم آورده .

 

 

 آبشار تمورون، مالزی

کشور مالزی با داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار یکی از ‌قطب های گردشگری آسیا به شمار می‌رود . آبشار تمورون در مالزی نیز سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند . ارتفاع این آبشار حدود ۴۰ متر است و حوضچه ای که در پایین آبشار قرار دارد امکان آبتنی را برای گردشگران فراهم کرده است . یک نکته جالب در مورد این آبشار وجود میمون‌ها، پروانه‌ها و سنجاب‌های زیاد در مسیر رسیدن به آن است که بر جذابیت آن افزوده است .

 

 

آبشار کاسکاتا دل مارمور، ایتالیا

 

کاسکاتا دل مارمور یک آبشار طبیعی نیست بلکه به دست بشر ساخته شده  .در واقع رومی‌های باستان حدود ۲۷۱ سال پیش این آبشار را با ارتفاع ۱۶۵ متر ساختند و امروزه بلندترین آبشار ساخت دست بشر در جهان به شمار می‌رود  .کاسکاتا دل مارمور که در منطقه ی اومبریا در مرکز ایتالیا واقع شده منبع الهام نویسندگان و شاعران بسیاری بوده است .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها